Alla inlägg under november 2007

Av Anja - 29 november 2007 18:24

Ja, imorse var en dum morgon.

En del av mej bestämde sej för att inte gå till skolan, och då går jag inte till skolan. MEN! Som ett monster från underjorden var han kvarglömd, min storebror. Han gav sej fan på att få iväg mej till skolan, och det fick han.

Åkte med Andreas till Kilafors och dom släppte av mej vid stationen, tåget var såklart försenat och det snöade som fan. Jag träffade Sara och jag rökte, sen kom tåget.  Hade precis 13 kronor kvar på kortet, hade glömt kollat det. Knas.

Kom till Bollnäs och resten av klassen var på en Höstkonsert som några höghammar elever framträdde. Men när jag kom till stan så hade  den redan hållt på en halvtimme, så jag vill inte gå in och störa.  Tog mej i kragen och gick till ungdomsmottagningen istället.

Fick kissa i en mugg och fick beröm.  YEY!  Vettefan hur många gånger jag pissat i såna där jävla muggar, men varje gång har jag kommit undan smärtfritt ^^ Jag är bäst. Slampig men bäst! Fast jag är inte så slampig, jag är nog inge slampig alls, men det var kul att skriva! :D

Åkte iallafall buss till skolan sen, med Pecca. Det var en hemsk upplevelse! Bussjäveln var överfyll med särskoleelver som skulle till Heden. Jag fick stå framför en kille som vägrade backa, så han tröck upp sej mot mej. UHA.

Kunde inte ta oss av vid sädesärlan heller, gick inte att ta sej till dörren, så vi fick åka med runt ^^ 

Sen hade vi vanliga lektioner.. eller.. två iallafall :P Satt och spelade kort nån timme också, tiden flyter fram så bra då.

Malin kom och var sur också.

Och på samhällslektionen fick jag ångest över den där jävla uppgiften vi ska göra.. Jag ska tydligen skriva om vad som skiljer sej i SSUs och Socialdemokraternas åsikter om typ.. sjukvård. HEMSKT SKOJ.  ett helt häfte om det -__-

Var med Helene en timme också. Jocke kom och terroriserade oss. 

Sen åkte jag hem och lagade mat, och nu ligger jag här och slappar :P

KUL.

borde plugga, men jag gör det imorn, för då är jag ledig.

heheheh

bajbaj 


LB

Av Anja - 28 november 2007 23:30

GAH!

läste massa bloggar nu, och jag måste få skriva en jag å.


Vänner sen barnsben. Du sa de!

Vänner sen barnsben och du verkar fortfarande inte känna mej?

Dåligt självförtroende? Inte mitt problem? Eller?

Ska jag ta på mej skulden för att du inte tror på dej själv.

Lär dej av dina misstag istället för att gnälla om dåligt självförtroende.


jag vet inte vad jag vill.

Jag vill bara.. inte träffa dej, inte skriva med dej.. du är precis som emma just nu.. Man får inte vara på sitt vis, utan måste trippa på tå runt omkring dej.


Du och din mamma kan sitta och snacka skit om mej hur mkt ni vill, jag orkar inte bry mej en sekund till.


Jag kanske inte visar att jag uppskattar dej alla gånger du vill att jag ska det. Men förfan, vänner sen barnsben! Jag har tagit hand om dej så många gånger, på så många sett, men du väljer att inte se det för att du är sur.


Är jag inte värd att vara din vän så skiter jag väl i det.

JAG ORKAR INTE.

inte just nu.


Men fan linnéa.. du känner mej bättre än så?

varför kan vi inte hjälpa varandra till glädje istället för att förvärra våra sorger genom hårda ord och felaktiga tankar?


Vad vill du göra, som ett första steg mot ett bättre liv?

Säg mej det så ska jag hjälpa dej.

Flytta ner i källarn, förändring hjälper

Allt går, bara man tar det en liten bit i taget.


och fuck you vilken .. muppig blogg detta blev. men blä.

skitsamm

Av Anja - 28 november 2007 23:16

Jag är naken. Jag är jämt naken? Vad är det för fel på mej?

 Jag drömde en mardröm inatt. Hata mardrömmar.


Somnade idag efter skolan, borde gjort uppgifter, men näe, det blev inte så.

typiskt kan man tycka.


kommer säkert inte kunna somna inatt heller.

orka höstkonsert imorn? näj


hejdå 

Av Anja - 25 november 2007 01:10

Det finns kvällar, och det finns kvällar.

Ikväll är en kväll och det har varit så under hela min vakna tid.

Lite tråkigt är det, att behöva gå och lägga sej när man nyss vaknat, men vad ska man göra, här ute i snårskogen?

Jag vill .. inte ha ont i min arm längre.

och på måndag ska jag till farbror doktorn.

SHIAT. mm.

hejdå

Av Anja - 13 november 2007 19:46

Min mamma .. uh. Orkar inte när hon är såhär.. Bara skriker hela tiden.. och.. ja.. 

äh, orkar itne ens skriva om det för då bölar jag bara.


MEN! Vi provade studentmössor idag, vill inte skriva om det heller, för då bölar jag också.


MEN! Alex och jag ska åka och kolla på balklänningar, förhoppningsvis nån dag den här veckan, ska ringa tantalaran som äger stället imorn, så får vi se när vi får komma dit..  Fatta vad kul att hitta den rätta klänningen.. Och smycken, och såna saker..

Måste boka en frisör nåt tag framöver också.. Så man får en bra tid och en bra frisör.. Fattar inte hur jag ska ha råd, mamma verkar ju inte vilja hjälpa mej iallafall.. Jävla helvete.

Men öh, skitblogg.

hejdå

Av Anja - 12 november 2007 19:26

?

Av Anja - 12 november 2007 18:40

Förut fanns det alltid en tillflyktsort, Madde, Malin, Martins lägenhet. Ett ställe där jag kunde gömma mej från skriken. Men nu är jag fast.. med en familj som nätt och jämt sitter ihop, och som ibland rasar samman helt..

Ikväll är det mammas tur att bryta ihop.. Hon skriker, dammsuger, skriker, kastar saker.. Nyss öppnade hon min dörr, skrek åt mej, och slängde in ALLA mina saker på golvet, jackor, skor, min tvättkorg mina skolböcker.. allt..

Nu hör jag hon och pappa skrika åt varandra.. som alltid..

och jag är fast, utan nånstans att fly, fast i tårar och förtvivlan..

Fast utan någon som bryr sej, ingen ser.. Ingen vill se..

Om jag inte får lägenheten.. då vet jag inte vad jag gör.. då finns det inget hopp..

och nu kom hon hit.. och hon skriker.. och skriker.. och skriker.. och smäller i dörren så hela jag rycker till.. jag är verkligen helt fast..

och det finns ingen utväg..





Av Anja - 12 november 2007 13:32

Ja, nu har jag vart sjuk i rackarns många dagar, och det är inte kul!

Sover och sitter framför datorn är vad jag gör om dagarna. Men det blir nog så att jag går till skolan imorn. Längtar efter att få fräsha till mej och fixa håret och klä på mej, känner mej så jävla äcklig nu ju .__.

Har läst en massa om att det är dags att prova studentmössor också. Alla vet såklart om det utom jag ^^ Jag vet aldrig nånting. Men hoppas det inte var idag då, för jag är både ledig och sjuk.


Och så var det ju det här med lägenhet. Är så jävla förväntansfull och om jag inte får nån.. då bryter jag ihop helt :'/ men Alex är ju gullig och erbjuder mej ett rum i deras eventuella hus.. :D Kanske hyr in mej där då.

Snälla är dom, dom där Grundénarna <3


Jag slutade sura på Lelle igår också. Vi är vänner igen, fast vänner har vi väl vart hela tiden, bara det att vi inte har pratat med varann.


Och Eriks tjej, Zanna, fick ett nervöst sammanbrott på mej igår. Jag la upp en gammal bild på mej och Erik på bilddagboken, och då fick hon fnatt.

Vi har ju pratat på msn redan innan dom blev tsmns och jag gillar henne, så det var inte nåt försök att förstöra mellan dom. Men jag la iaf upp bilden på den 8/12-2006, det var ju det datum Erik och jag blev ihop, har inte haft några kort på det datumet förut, men eftersom det är ett såpass viktigt datum i mitt liv så tyckte jag att det borde finnas med. Och det är inte som hon tror, att jag har känslor kvar för honom. Det har jag inte, och det vet han. Pratade med honom om det där, och han skulle prata med henne, så vi får se vad herrskapet säger ikväll när dom loggar in. Orka liksom? NAJ.


Och Malin, min bästa Malin flyttar hem igen. Det är en av dom absolut bästa saker som kunnat hända, för fy fabian vad jag saknat henne. Det går liksom inte att leva utan Malin. Vi hör ihop, och kommer nog alltid göra det.


Jag hoppas mitt liv styr upps nu, med lägenhet och malin och allt anant jox som krånglar till min vardag. Orkar inte må dåligt längre, och jag orkar inte att människorna omkring mej ska få lida för att jag är nere på botten.

Men hur ska man kunna vara lycklig, när det inte finns nåt som gör en lycklig

 ?


Näe, med den här bloggen så börjar en ny, bättre tid!

Ovido - Quiz & Flashcards