Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

DÖDEN

Av Anja - 7 mars 2013 21:37

Idag dog Mias farmor, Ingrid. Tror hon blev 87 år, kanske 88.

Stod henne inte särskilt nära, men jag vet vad hon betyder för Mia.
Eftersom Mia växte upp i huset intill så har Ingrid alltid funnits alldeles intill.


Funderar på vad som kommer hända med gården Rora nu. Mia flyttade därifrån för nån vecka sen,

och nu finns inte Ingrid där längre. Inget förutom minnen kvar för Tommy, Mias pappa,

och många av dom minnena är tunga. Jag är rädd att han kommer försöka sälja gården nu.
Kan inte se framför mig hur han ska orka annars?


Usch. Ringa Mia nu och började gråta när jag hörde hennes röst. Önskar jag var intill henne och kunde krama om henne. Men hon har Henke nu iaf. Hon verkade vara i chock, tydligen hade hon varit ensam med Ingrid när hon dog.

Var var Ingrids barn? Missade dom det precis, eller ville dom inte vara där?


Jag är ändå glad att jag inte bor kvar i Undersvik i det här läget. Hade inte varit roligt att hantera den här situationen, med deras oförmåga att kommunicera med varandra...


Ska jag gå på Ingrids begravning? Är jag ens bjuden?
Ja.. vi får se. 

Behövde skriva av mig mina tankar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 oktober 2013 15:23

Tänkte prova att skriva lite om min vardag, mina tankar, funderingar och känslor. Och försöka vara ärlig mot mig själv. Får se hur länge det flyter på.Idag har jag bara suttit med datorn i knät. Började leta nya vinterdäck till bileländet och insåg g...

KPT

Av Anja - 13 maj 2013 20:13

Har gått i kognitiv psykoterapi i ett år nu. Idag var jag där, och vi kom in på min låga självkänsla.   Berättade om hur mina bröder är mot mig, hur dom får mig att känna att jag inte är smart, intressant eller rolig nog att umgås med. Just den...

Av Anja - 12 maj 2013 18:51

Idag känns det som jag inte hör hemma någonstans.Platsar inte i någon gemenskap.   När jag gick i låg- och mellanstadiet så var jag duktig i skolan. Spelade handboll och fotboll på fritiden och ville vara som alla andra.   Sen började jag i s...

Av Anja - 17 februari 2013 03:12

I veckan sa jag för första gången på 1,5 år nej till E, och nu är det söndag och han åker bort igen. Första lovet på 1,5 år vi inte ses. Jag har på nåt vänster bestämt mig för att fortsätta ligga med honom är inte bra för mig i det långa loppet. ...

Av Anja - 4 februari 2013 01:32

Åren går, bloggen består.   Känns skönt att ha ett litet arkiv över sina gamla tankar och känslor, att ha ett ställe och försöka reda ut det som snurrar i huvudet, och nu snurrar det bra nog.   Jag upplever just nu något som jag aldrig varit ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards